Monday, May 22, 2006

pusat service A suck and love IKEA!

i'm having a flue. sok sek sok sek. same goes to my boyfriend - demam. sape bagi virus kat sape nih. oho. last saturday aku service kereta kat Pusat Service Perodua Bukit Raja Klang. pastu nampak balancing+alignment=RM55. murah ke mahal? since keta aku tak penah wat alignment tuh seme, gatal le mulut cakap "buat alignment sekali ye" okey la. since aku walk-in (sebab lupa nak tepon wat appointment lalalala) , aku tunggu hampir 3 jam kat waiting area. bosan gile. then, masa nak bayar tuh haaaaaa??? RM198.00??? alamak.. aku ada RM150 je.. mane tau nak terlebih sampai RM50. adoi. pastu pompuan &^%$# tuh kata "kita tak boleh lepaskan kereta.lain kali tengok la dulu sebelum sign" bodoh!! cakap elok2 tak boleh ke. aku dah mula nak buat kurang ajar. sial la. dah laa service tak bagus:

  1. brek aku bunyi tapi dia tak betulkan. stupido.
  2. central lock aku kadang tak well working pon diorang tak repair. stupido lagi.

lepas nih aku akan selalu ingat untuk:

  1. tengok dulu price kat resit
  2. check keta sampai puas hati gila babi sebelum meninggal pusat service.

semalam sepanjang petang i spent my day with my boyfriend (lagi?). went to sentosa and picked him up. pegi IKEA jalan2 cuci mata tengok interior design & furniture. hehe. nak beli kerusi sebenornya. kesian ngadu2 sakit belakang. yer la yer la. meh gi cari kerusi. beli yang paling murah & ada spring. RM155.00. aku pon sibuk nak beli jam. heheh. murah je. RM3.90 sahaja. lepas tuh singgah Giant KJ, shopping2 sket. (lambat lak rasa nak tunggu gaji) . kerja2 memasang kerusi dilakukan sendiri oleh tuan punya kerusi. buka2 skru, pasang2 skru. sampaikan aku punye kunci kereta pon dibuangnya bateri. dia kata "buka pintu guna manual" sesuka hati je.

oh ye. sebelum tuh aku ada membuat 1 benda yg tak pernah aku buat. carrot susu (kot omputih orang cakap ape?). lepas tuh taruk ais. hoho. jadi la jugak walaupon tak berapa rasa. kurang susu ke? entah le, janji aku berjaya buat sendiri. senang je nak buat. carrot tuh berapa sen je satu batang. orang kat kedai jual carrot susu RM2.50 - RM3.00 segelas. mahal! kaya laa orang2 buka kedai makan nih.

p/s to NASA, rajin2kan diri anda untuk.. heheheh..

No comments: