Wednesday, December 13, 2006

Huh!

benda nih dah lama aku nak tulis tapi asyik tertangguh. tapi hari nih bila jadi lagi, aku rasa aku kena luahkan kebengangan aku. ke, tak patut aku nak bengang? entah lah. maybe itu hak individu. tapi, aku mmg tak suka lah.

sepatutnya kalau kita (merujuk kepada sesiapa sahaja yg bergelar perempuan atau wanita) dah kawin, dan rezeki dapat anak cepat, please stop asking people "eh, ko dah pregnant belum", or "dah 1st anniversary kan, belum ada apa2 lagi ke?", or "i kawin sama masa dengan siti tapi i pregnant dulu". only stupid people will react like that. mana la tahu kot orang yg ditanya tu tak boleh mengandung ke, atau rezeki dia lambat. tak boleh la tanya2 pasal orang "eh u dah ke belum". damn. buatnya Tuhan tarik balik rezeki yg dia pinjamkan kat dia, maunya meraung.

summary:
  1. if u get pregnant, just shut up your mouth & don't ask people "eh u dah pregnant ke belum"
  2. doesn't mean if u are married, the whole conversation must be in the same area - kawin, laki, kawin, laki. banyak lagi topik dalam dunia ni boleh dibawa sembang
  3. don't u ever set the timeline when i'll get pregnant, when i'll deliver. u are no one to talk like that to me
  4. if u get married, pls be loyal to your husband. don't contact ur secret admire or what so ever u may call them. just don't.

ok. one more entry. pernah tak jumpa mana lelaki yg excited / teruja gile bercerita pasal nak bertunang & bertunang? bercerita dengan nada suara yg kuat dan kalau boleh mcm nak semua orang dengar. penah tak jumpa? kalau belum, sila datang ke IT department (shah alam ye, bukan COE). kat sini ada.

2 comments:

Lin Ghazale said...

byk masalah betul la org2 IT ni

aieesha.salleh said...

ya betul.. hohho