Tuesday, December 30, 2008

2009

Tahun 2008 dah nak habis. Sana sini orang buat persiapan untuk tahun baru. Ada beza ke dengan tahun-tahun sebelum ni? Tahun 2009 ni, ada beberapa benda aku nak buat, which is can consider as my 2009 resolution.
  • bring up my Iman baby dengan penuh kesederhanaan. Aku tak nak mewahkan Iman dengan barang yang mahal-mahal. Aku janji. InsyaAllah :) mahal tu macam sehelai baju harga dekat RM100, that's considered as mahal okay. aku beli pon sehelai belas-belas ringgit je. takde la kedekut sangat dengan anakande intan payung. tapi rasanya aku boros kalau shoping barang Iman hmmmm
  • menabung untuk Iman. untuk pelajaran dia. no PTPTipu
  • menabung untuk masa depan. another house and another car. Amin.
  • breastfeed, full. sekarang pon breastfeed penuh. nak maintain. no fmilk.
  • kurangkan membazir makanan. selalu sangat beli lauk dan sayur, pastu lamaaaaa dalam peti. pastu rosak, terpaksa buang. dan juga kes, terlupa nak masukkan lauk yang tak habis dalam peti ais. pastu basi, pastu buang, pastu kena marah. fyi, kat rumah aku ada auditor :)
  • balik kampung bila ada cuti panjang dan cuti sekolah. nak bawak balik anak jumpa nenek dan atuknya di kampung. kena buat setiap kali ada peluang. kena dekatkan hubungan mereka.
  • improve masakan. nak belajar masak masakan kampung. Husband suka. dan juga, pelbagaikan masakan sayur. ini Husband yang suruh.
  • nak tukar handphone atau nak beli digicam. ngehngehngehngeh..
  • teruskan membayar hutang PTPTipu
  • untuk rumah, nak buat kitchen kabinet. haaa.. nak komplen sikit. aku call sorang kontraktor ni. bangsa kita jugak. dia tak kata tak boleh, dia kata nak call balik. tapi tak call pon. masa call hari tu pon banyak "hmmmmm..." which is macam tak nak job tapi dia tak kata tak boleh. tak faham makcik. so, minggu ni kalau tak call balik, aku cari orang lain.
  • nak maintain berat. ni penting untuk menjimatkan duit daripada beli baju-baju dan seluar-seluar baru. esp, uniform. ini pon dah naik 1 size dari XS ke S. tapi tak pe lah, sebab b**bs naik size sebab bersalin. acceptable lah. dan juga, kena maintain berat sebab turun naik tangga bawa Iman ke rumah babysitter. kalau berat naik, semput den.
  • be better person. As a Muslim, as a wife, as a mother, as a daughter, as a sister, as a daughter-in-law, as a sister-in-law, as a friend, as a citizen, as a staff.

Wah, banyaknya. Tercapaikah? Hopefully.

2 comments:

Marliza Radzi said...

dari XS ke S je? dengkinya :( hehehe.

Wafaa said...

XS tak boleh butang atas.. uhuk uhuk