Wednesday, December 24, 2008

Gawat

Rata-rata tempat bercakap tentang krisis ekonomi. Banyak kilang dan syarikat terpaksa buang pekerja atau mengarahkan staffnya bercuti, dan banyak lagi cara untuk kurangkan kos. Contohnye:
  • kilang tempat Husband ku bekerja. Ada 1 dvision (camera div) bercuti sehingga akhir tahun, tanpa gaji. Dah banyak kali Husband bercerita tentang division tu yang selalu cuti extra dari division lain.
  • bonus yang biasanya dapat sebulan gaji, tiba-tiba tahun ni, dibuat secara quarterly. Syukur Alhamdulillah, kilang tempat aku kerja bermurah hati memberi kami tidak secara quarterly.
  • dulu production di satu kilang berdekatan tempat aku kerja, banyak line untuk buat camera. Tapi sekarang tinggal 1 line sahaje.
  • ada seorang kakak Finance bercerita, tentang seorang pekerja kilang yang dimiliki Filipina, terpaksa 'bercuti' 2 minggu tanpa gaji. Bayangkan, sekolah tak lama lagi, dan dia pulak 'bercuti' tanpa gaji.

Tapi yang pelik, kat Malaysia, skang tengah rancak Jualan Jimat Malaysia. Hmmmm...

Oh, bwt, off topic. Aku dah dapat 2 jemputan perkahwinan. Imah dan Ju. I love weddings, tapi banyak jemputan yang tak dapat dipenuhi sebab ada komitmen lagi :( Harap, dapat attend wedding Imah dan Ju.Dua-dua tu kawan dari form 1.

I need to format this laptop. Dah sengal. So, kena backup semua benda dan juga pindahkan semua harta karun dari C to D.

Dan lagi satu, pernah tengok Di Bawah Ketiak Isteri? Sekarang di Astro Aruna tengah main cerita Suami Takut Istri, dari Indonesia. Jalan cerita, watak, sebijik sama denga cerita Di Bawah Ketiak Isteri. Dan hari ni keluar kat paper. Haa... betul. Siapa tiru siapa?

4 comments:

aS_c0mei said...

weh...kad imah & jue??aku tok sapa pon.aku wi ke jue..tp xtau la bakpo tok sapa.haha.imah pon aku wi gok kot..ko dok ek?tok igt.hahah...

klu imah wat kl..leh la g..jue tu kelate la...guano nok g!huhuhu

Wafaa said...

Imah 3Jan. Ju bertandang kat panglima garang. jauh dok? aku balik raya cina. boleh la gi hok umah dia.

Anonymous said...

as comei..mung x wi kad mung kat aku pon.. :P kalau berminat nak dtg kenduri aku nnt aku wi details kat frenster mung k..

wafaa..sori aku menyepa di sini :P

Anonymous said...

huhu 'menyepa' lama tak guna perkataan tuh.. nati aku wat entry guna 100% loghat kelate. muehehehe