Tuesday, February 22, 2011

Comment

Aku tanya someone pasal nak bawak kanak-kanak ke Istana Budaya. Ini kes mak nak tengok Terima Kasih Cinta la ni.

Then ada suara turut menjawab (bukan suara orang yang aku tanya).

Dia kata, "Tak sesuai bawak budak-budak tempat macam tu. Nanti dia nangis. Bising. Kacau orang".

Aku speechless tapi sempat jawab, "No, tak semestinya. Kalau toddler yang sebaya anak aku, diorang tengah nak belajar. By the way, anak aku suka live show".

Thank you for your precious comment.

2 points yang aku boleh cakap kat sini:

  1. Since the comment is from single unmarried person, aku rasa lebih baik tidak ada comment dari comment yang sekadar nak menyampuk. Dengan kata lain, lebih baik diam kalau tak tahu apa-apa.
  2. Perception dari orang yang tidak mempunyai anak kecik maybe typical. Budak-budak kecik ni tak sesuai di bawa ke tempat-tempat sedemikian. Adakah semua orang akan fikir budak-budak umur 2-3 tahun ni bising dan mengganggu orang?

Kalau dia tanya "Anak kau okay ke kalau tempat-tempat macam tu?" Itu aku boleh terima. Appreciate the concern. By the way, aku bukannya nak bawak dia tengok cerita Cinta atau Lagenda Budak Setan kat panggung. Sah-sah la cerita tu slow dan 100% confirmed yang itu bukan cerita kanak-kanak. Teater ni lain. Semuanya live depan mata. Siap ada orang menyanyi live lagi. Dan, takkan la mak tak tahu anak dia camane. Kalau tahu anak tak suka tempat-tempat macam tu, ada kita nak bawak?

Dengan kata lain - Please think before you say anything.

3 comments:

Kancilbiru said...

hanya mak yang kenal anaknya...kalau bagus untuk iman, bawak la..bawak acik niza sekali...ekekeke

Wafaa said...

tak boleh pegi sebab budak bawah 6 tahun tak boleh masuk. sob sob.

aieesha.salleh said...

hehehe.. Betul.

Kita nak bawak anak tengok live show atau movie, kena tengok cerita tu dia suka ke tak ke kan.

Macam ashraf, suka tengok orang nyanyi2 dan nari2. Lepas tu kalau movie, suka ala-ala transformers. Kalau bawak macam citer selamat pagi cinta ke, confirm la dia tak betah duduk dalam tu kan