Wednesday, March 23, 2011

2 nights in a row

22/3/2011, 5 am
Aku tengah tidur. Tiba-tiba ada orang tepuk. "Ibu... ibu". Aku bukak mata, "Ye?". Iman tepuk2 bontot dia. Aku check, ooo poo poo. 1st time dia poo poo masa tidur. Ehh.. boleh pulak dia bangun, kejutkan aku, mintak cuci.

23/3/2011, 3.30 am
Aku tengah tidur. Tiba-tiba aku terjaga. Sayup-sayup terdengar "T... tiger". Aku tengok Iman tengah mengiring, main flash card kat ipod. "Iman, tidur." Aku ambik ipod dan simpan. Tepuk-tepuk sikit dan Iman tidur. Aku pon tidur. Tiba-tiba ada orang tepuk aku, "Ibu... ibu". Aku bukak mata. Iman dah berdiri kat sebelah, "Ibu, biti. Caj" (Ibu, bateri habis, charge). Kali ni dia hulurkan aku handphone yang dah terpadam sebab bateri habis. Aku ambik handphone dan simpan, lepas tu angkat Iman naik atas katil, tepuk-tepuk, peluk-peluk suruh dia tidur.

Dah 2 malam berturut-turut Iman terjaga tengah malam. And it is my habit, terbangun tengah malam jam 3, 4 pagi. Tak kan itu pon inherit jugak. Confuse jap.

No comments: