Thursday, March 17, 2011

Iman @ 29 bulan

in point form. Rojak habis.

  • Obses Ultraman.
  • Sangat cepat imitate kata-kata orang. Pagi, aku tersebut "Stupid" bila ada sorang driver ni hon aku tatkala lampu bertukar hijau. Tatkala, tak lepas 2 second pon. Guess what, Iman pon ikut cakap "Upid... upid". LOL.
  • Bila guna laptop, dia suka guna touch pad. Mouse? Tak yah bagi pon tak apa.
  • Now, he helped me a lot in playing Cityville. I asked him to click on the bus, to gain some points.
  • Lulus naik tangga tak pegang apa-apa. tidak lulus turun tangga tanpa pegang apa-apa. He'll say "Atuh" (Jatuh)
  • When he met same age toddlers or kanak-kanak yang tua dari dia, he'll play like nobody business. Boleh main sehari suntuk tanpa datang mintak susu or n3n3n.
  • Syukur dia tak pukul budak, despite of his Ultraman's obsession.
  • Sepanjang ketiadaan Husband di rumah bulan ni, Iman akan video chat dengan Ayahnya. Tapi separuh darinya tengok Ultraman atau Backkom di screen sebelah.
  • Ada 20 gigi. 4 gigi depan bawah sudah ada dental problem. Excess sugar consumptiom? Not that I didn't brush his teeth. Sakit betul hati aku.
  • Bila kena marah dan ada orang lain keliling dia, dia akan pegi orang tu, mintak dipujuk. LOL. Mana datang la perangai ni.
  • His fav jeans (should i say my, instead of his?) outgrown.
  • Seorang pemakan nasi. Hari-hari kena makan nasi.
  • Kenal rumah nenek pengasuh.
  • Tak tahu dari bila dia kenal nama kartun seperti Dibo, Olly (in Dive Olly Dive), Timmy, Backkom. Sebelum ni dia kenal tapi tak tahu nama. Sekarang makin banyak yang dia kenal, tahu nama & boleh sebut.
  • Bila aku batuk, dia akan bagi botol air, "Ibu, minum". Awww.
  • Dari dulu lagi kalau kami di rumah, dan aku saje mahu baring-baring dalam bilik, tak sampai 5 minit, Iman akan datang dan join sama. Each time, without fail.
  • Selalu mahu tengok aku masak. Dia akan berdiri di atas stool.
  • He love my latest steam choc muffin.
  • Bila dia nak berisi macam orang lain aku pon tak tahu.
  • Sekarang, bibirnya kering. So, kena letak lipbalm. Aku sapu Sebamed lipbalm.
  • Since husband is away now, paling jauh aku travel berdua dengan Iman adalah ke Nilai, 2 minggu lepas. Looking forward to drive to Sungai Petani with him ^_^
  • Want to get him an iPod Touch. Such an expensive toy. Should I say educational toy?
  • Bought him new Ben10 kasut-atau-sandal-macam-Crocs but he always want to wear his blue Crocs. Tak boleh switch langsung. Masalah jugak tu.
  • He has no proper shoes.
  • Suka self-service di atas meja makan, peti ais dan dapur. Suka hatilah, jangan sepahkan sudah.
  • Dalam ramai-ramai aunties & uncles dia, dia hanya tahu nama "Ashu" (Ayah su, my youngest brother).

Panjangnya. Ok lah. Itu aje yang aku ingat buat masa sekarang.

3 comments:

Kancilbiru said...

wow sudah tukar rumah...tapi font susah sikit nak baca wafaa..aku ni silau tinggi..so tak dpt nak tenung lama-lama...:P

Wafaa said...

ok lah. aku tukar kepada calibri, font kesukaan aku. hihii

Kancilbiru said...

yeayyy!!! ini baru wafaa...hehehe