Monday, April 04, 2011

30 months - 6 months to 3

Iman turns 2 years and 6 months. Half way to go to 3.



  • weaning from Bf. Tak sangka senang. I just told him that n3n3n is "sakit". From that moment, dia tak nak Bf. Alhamdulillah.

  • makin pandai buat ayat a.k.a languange and cognitive development is improving. Keep up the good work.

  • sudah pandai basuh tangan kat sink dapur. Jadi, makin rajinlah dia basuh tangan.

  • bila aku buka baju, dia pon nak buka baju jugak. LOL

  • suka baby. Sangat terserlah bila Iman jumpa his baby cousin, Nureen (my niece)

  • my lil protector

  • add some more words in his vocab but according to babycenter, a 25 to 30 months old toddler, the vocabulary can grow up to 300 words. Fuhhh.. I don't think Iman has half of it. Tak pernah kira la pulak. Do I need to worry? Have to do more talking with him. And reading. Kena guna masa yang ada sebaiknya. Kalau la dapat bersama Iman 24 jam sehari, aku akan sangat bersyukur.

  • jumping and climbing. Adoi. Pening kepala aku. Terbaru, nak panjat troli Giant dan panjat gate dekat arrival area KLIA.

  • bila dia lari, sangat laju. Maka, aku pon terpaksa berlari untuk mengejarnya. LOL.

  • once call PSP as in "PSP... PSP. Ibu, PSP ane (mane)?"

  • bila jumpa geng (yang sebaya atau lebih kurang), memang tak mahu makan. Bila orang nak balik, baru nak makan. An issue for me.

  • Dulu, aku boleh lagi tengok info and surf semua channel bila dia tgk Mickey Mouse (contohnya). Sekarang? Tak boleh. Dia rasa 'info' kat Astro tu mengganggu dia kot.


Itu je kot. Harap-harap Malaysia tak block access to blogspot macam negara tu (tak ingat negara apa, Turki ke?) sebab kat sini je aku tulis pasal perkembangan Iman. Or maybe I need to find other place (offline).


No comments: