Monday, June 13, 2011

Jatuh katil

Sejak Iman pandai meniarap dan roll over on his tummy, bak kata dalam buku, kami memang tak tidur atas katil. Toto menjadi kepentingan untuk kami. Bentang kat ruang tamu, ha, tidur kat depan tv. Rumah apartment besar mana je pon ruang tamu tu. Baby cot memang tak beli. Mula-mula tak terfikir pon nak beli. Tapi lama-lama baru perasan yang kalau beli dan attach ke katil queen size tu, bilik akan jadi sempit. 2 wardrobe yang besar tu lagi. So, tak beli pon tak apa. Besok dah duduk rumah Serissa, master bedroom besar boleh letak 2-3 baby cot. Wah. Macam kembar.

Tapi seisi tidur atas toto berakhir pada bulan 3 tahun ni, masa suami outstation ke Japan. Sejak hari tu, Iman pernah jatuh katil sekali. Itu pon buat aku resah 1 malam. Dan lagi sekali pagi tadi jam 4, aku dengar bunyi jatuh dan dia menangis. Masa tu aku tengah bermimpi sedang dalam tahiyat akhir. Dalam mimpi aku tu, aku cepatkan solat aku, bagi salam, dan aku buka mata, terus ambik Iman. Kesian dia. Cuping telinga merah, aku rasa dari kesan jatuh tepi. Aku peluk dia. Bila tengok atas katil, patut la, habis bantal dia susun kat tepi almari. Ni mesti dia main masa aku tidur. Dan selalu memang macam tu, aku tidur lagi awal dari dia. Dan Iman akan masuk tidur ntah pukul berapa-berapa ntah.

2-3 jam lepas jatuh katil tu, punya la aku monitor dia. Ambik suhu badan, monitor kot dia ada muntahkan air/susu. Alhamdulillah tak ada apa-apa. Balik karang kena monitor lagi. Harap tak ada apa-apa lah. Amin.

No comments: