Thursday, July 21, 2011

Apam polkadot dan Iman

Akhirnya, mengukus jugak aku si apam-apam ni.

Aku suka tengok apam polkadot. Cantik. Tapi aku tak makan apam. For the sake of nak habiskan masa dengan Iman secara berkualiti (haha ayat tak boleh blah), aku ajak dia buat apam polkadot. Dia suka la bila aku ajak "Jom, kita buat kek". Laju je dia lari masuk dapur dan letak stool kat tempat biasa dia. Siap aku tak cukup ruang kat buat kerja. LOL.

Sementara aku tengah sibuk handle apam-apam yang baru keluar dari pengukus, tiba-tiba aku nampak dia tengah isi paper cup dengan adunan. Haiyoooo. Rupanya dah 3-4 paper cups dia isi. Warna pink pulak tu. Time tu warna pink tengah sikit. Pening pening. Last-last, aku kasi je dia habiskan semua. Then dia pegi pulak ambik silicon tray, nak isi jugak. Ha, yang tu aku tak bagi.



Lama jugak la kitorang bekerja di dapur. Bila dah siap, Iman suruh aku snap gambar dia dengan apam-apam. "Ibu, tantiknya tantiknya" (Tantik = Cantik). Polkadot tu tembam-tembam. Macam mainan pulak aku tengok.



It turn out ok. Satu adunan dapat 20 kot. Resepi kata boleh dapat 50. Untuk filling, aku guna blueberry. Guna balance yang ada dalam peti ais. Bila habis, aku guna jem strawberry yang dalam botol :p

Resepi nanti aku share kat blog lagi satu. Banyak hutang entry kat situ. Kesian dia.

By the way, sekarang Iman tak boleh tengok aku pegang telur. Sebab dia ingat aku nak buat cake. Padahal nak goreng telur dadar je. Nasib la, sebab dia memang akan jadi tukang masukkan bahan dalam mixer bowl. Dan dia siap nak tolong bawa telur tu. Dan nak tolong pecahkan telur lagi. Mau menjerit aku tengok dia ketuk-ketuk telur tu. #nangis.

Ok, itu je. Bye.

1 comment:

MamaFaMi said...

Waaahhhhh tantik ar kuih apam polka dot Iman... lenkali Iman bua, leh anto kat aunty sket eh...