Tuesday, October 04, 2011

My son is 3 y.o today

It is 4 Oct today!


Walaupon kami selalu gaduh - be it sebab dia siram aku dengan air sampai habis basah seluar jeans aku, dia tak bagi aku duduk dalam bilik bersantai-santai lalu ditariknya tangan aku, dia yang suka pijak betis aku tanpa sebab yang aku nampak menyeronokkan, dia yang suka jawab "tak tahu", "tak beyak" bila ditanya sebab dia tak nak masuk bilik air semata2 kerana nak tengok tv / main game, dia yang cabut charger ipod/PSP walaupon benda tu baru 1-2 minit charge, dia yang tak nak jalan sendiri bila di tempat orang ramai, dia yang tak nak gosok gigi bila mandi pagi sampaikan aku kena gosokkan gigi dia kat sofa/depan tv/dalam kereta. Dan macam-macam lagi.


Dia lah buah hati - permata hati - kesayangan - cupcake - icecream - candy bar - lil Ultraman - boyfriend - u name it.


Walaupon tak suka buku dan kemaruk dengan gadget sampai aku pening tak tahu macam mana nak bagi dia suka buku. Sampai aku rasa I'm not a good mom (ok sedih), tapi macam ibu/mak/mama/mommy/bonda/ummi yang lain kat luar sana, selalu doakan yang terbaik untuk anak.


Walaupon berat badannya tidak ideal dengan umurnya, aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana Iman diberikan kesihatan yang baik. Walaupon dia ni kulit sensitif dengan gigitan nyamuk/semut sampai buat aku berkata "Ala, tak cantik la kalau dia pakai seluar pendek", aku rasa bersyukur kerana ada anak-anak kecil di luar sana yang kurang bernasib baik. Aku bersyukur kepada Allah swt. Dan kerana mahu menjaga kecantikan anak, makanya, aku belikan Vitamin E dan juga Mederma untuk hilangkan parut-parut kena gigit tu. Heheheee.


Last but not least. Ibu dan Ayah doakan, Iman sentiasa dilindungi Allah swt, diberi kesihatan yang baik, diberi cahaya untuk kurangkan main segala gadget yang ada dalam rumah, diberi akhlak yang elok, menjadi anak yang soleh. Kalau ada rezeki, semoga menjadi abang yang baik. Wah. Bila tu? Hanya Allah swt yang ada jawapannya. Semoga kami diberi rezeki itu. Amin.


Selamat hari lahir Iman. We love you.

2 comments:

Jaja® said...

Happy birhday Iman! Wah, byk nye ultraman!!!

Kancilbiru said...

happy birthday iman...moga jadi anak yang soleh dan berbakti kepada kedua ibu bapa..amin..