Thursday, April 12, 2012

baking #1 in 2012 - rvcc


Alhamdulillah. Oven telah bekerja untuk kali pertama pada tahun ini. I have issues with my oven before this. Masalah dengan suhu. Bertabah untuk tak beli yang baru. Alhamdulillah malam tadi, beliau sangat baik.

We made some red velvet cupcakes. Malam tadi, untuk pertama kali, aku dah kerah tenaga anak dan suami (sementara aku siapkan buttermilk). Diorang berdua yang cream butter and sugar. Tak de gambar sebab henpon low battery. Tsssk.

Dah lama tak bake, Iman malam tadi seronok lebih. Dia tolong isi batter dalam papercups, aku yang cuak. Haha. Kesian, nak tolong tapi aku dok asyik, "Dah dah".. Next session I'll let him do it. Malam tadi tu kes papercups tak cukup.

Tak sempat buat frosting pun sebab sikit je pun dapat. Malas pulak nak buat frosting. Lepas tu menyesal. Next time lah. Sekarang pun tinggal 6 biji. Puas hati aku dapat buat sendiri. Beli kat Wondermilk, ya ampun, mahalnya. RM4.50 sebiji. Pricey for me. So, buat lah sendiri walaupun tak hebat macam kat kedai yang famous itu.

For recipe, can refer here.

No comments: