Friday, July 17, 2009

kunci rumah, di mana kamu?

Sms conversation.

The Wife: Tadi Iman ada main anak kunci rumah dalam keta. Dia pegang tak masa naik rumah Cik Mun?
The Husband: Tak perasan pulak.
The Husband: Kita kena setkan rule. Jangan bagi anak main kunci, remote dan lain-lain yang senang hilang atau anak boleh telan. Ok?
The Wife: Ok. Set.

Ini kali kedua anak kunci rumah hilang. 1st time hari tu, hilang dalam kereta. Merata-rata tempat aku cari dalam kereta tapi tak jumpa. Husband datang bagi bantuan. Rupanya, dok bawah seat Iman.

Pagi ni, I'm taking another car dan car seat pulak dok dalam kereta lagi satu. Kunci kereta kereta yang ada car seat lak tak bawak. So, Iman dok depan dengan aku. Jangan amalkan. Bahaya. Tengah-tengah dia dok main Barney dan botol air, tiba-tiba aku perasan dia mencari sesuatu. Oh, kunci rumah dah masuk kat celah seat. Iman suka main anak kunci aku sebab ada loceng. Key chain tu ada loceng. Aku amik dan bagi kat dia. Dan masa drive ke office, aku perasan yang kunci rumah tak ada kat atas seat co-pilot. Haaa.. kat mana? Nak mencari tak sempat sebab dah lambat. Park jauh gile dan aku punch in tadi 8.01. Lambat lak makcik hari nih.

Harapnya, kunci kereta ada dalam kereta dan tidak tercicir kat mana-mana.

1 comment:

aS_c0mei said...

sila tunjuk kete anda.hihihihi