Wednesday, July 22, 2009

yogurt

Khasiat yogurt. Source.

Yogurt is a great baby food. It contain lots of high quality protein, plenty of calcium, and beneficial bacteria. It is appropriate to offer yogurt to babies generally after six months of age, and then only as a supplement to formula or breast milk, not as a replacement. You indicate that you would like to try yogurt in this manner, which is fine.

"Saya suka yogurt. Sangat suka sampaikan Ibu tak boleh makan dengan tenang sebab saya suka nak minum dari bekas yogurt. Dalam peti ais, ada banyak yogurt. Sedapnya."

with love,
Iman

7 comments:

iyma said...

imaN ni comel la..kalo baby aku pompuan aku nak suh imaN pheeewit dgn dia lah.. :P

p/s: selalu tgk bulu mata imaN..dgn harapan terkenan..hahah

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

waaahh..!!~ leh bg makan yogurt ekk..? jue tak pernah lagi bg iman jue makan.. leh try niee..

Wafaa said...

Imah: besarnya huruf N engkau.. hehehe..

Jue: boleh. banyak khasiat tu. try dgn plain dulu. mak boleh tumpang sekaki :)

iyma said...

haha..sbb aku terbubuh H mula2..haha..

Wafaa said...

aku dah agak dah :p

aniz said...

wah ko ni.maintainance tinggi si iman nih..tp xpe ibu dia pun suka makan..le tumpang sekaki...

Wafaa said...

high maintenance ke? takde lah. kalau nak cakap pasal khasiat makanan, takleh berkira sangat beli makanan kat anak.