Saturday, September 12, 2009

Iman Oh Iman - Episod 2

Kali ni bukan pasal kena gigit. Tapi pasal minat terbaru Iman. Kali pertama Iman menemui 'mainan' baru ni - panjat speaker. Masa ni tengah tunggu Husband siap-siap nak pegi kerja, Jumaat lepas. Penanda kami tidak lewat adalah Barney. Bila Barney belum nyanyi I love You song, maknanya dah nak jam 7 pagi.

Berbalik kepada Iman. One second, he's watching Barney. A minute later, kantoi tengah terkial-kial panjat speaker. Aku dah macam "Haaa.. Iman buat ape tu?". Aku biarkan je. Then aku masuk bilik kejap, pastu aku jenguk balik. "Ehhh... camane boleh dok celah tu?" Kalau tengokkan keadaan lotion dan remote control yang dah tunggang-langgang tu, rasanya Iman dah berdiri atas speaker tu or dia tolak-tolak je. omg, atas meja makan pon dia dah boleh capai. Meja, katil semua dah panjat. So, itu lah sebabnya, kalau nak masak, I'll took all his toys letak depan dapur. Haa, bertukang la kat situ.


Dan ini, hari Sabtu masa kami tinggal berdua aje kat rumah. Dengan pelbagai aktiviti Iman, camane la aku nak buat biskut raya. Apetah lagi nak mop lantai. Vacuum ok lagi, sebab dia akan dok diam.


1. Iron board berjalan-jalan keliling rumah. Dari bilik tengah masuk ke master bedroom, keluar balik. Pastu stuck kat kerusi, menjerit minta bantuan. Ibu pon datang menyelamat macam Wonderpet. Oh Iman.
2. Pantang nampak Ibunda online, Iman akan datang dekat. Bila laptop tu ditinggalkan sendirian, it's like 'pucuk dicita, ulam mendatang' for him.
3. Kemudian, hujan turun dengan sangat lebat. Iman suka tengok hujan. So, I let him lepaking kat balcony, menikmati suasana hujan.
4. Bila hujan dah berenti, Iman masuk dan main benda lain pulak - iaitu - panjat speaker. To-date, speaker-speaker tu dah masuk bilik. No more there. We need to buy a cabinet lah.




3 comments:

Anonymous said...

dia tolak iron board?? wohoo! ko x takut ke iron board tu hempap dia wei..jgn bg dia main lg!! (aku ngeri tgk sbb aku yg tua bangka ni pon pernah kena hempap iron board..kat kaki..sakit ok!)

Wafaa said...

aku monitor lah. ikut je mana dia pegi.

syuhada said...

wah, macamana boleh ada kat belakang tu? hehe. memang dora the explorer la, cayalah iman!