Saturday, June 05, 2010

Lagenda Budak Setan - komen

Come across a comment at twitter - Lagenda Budak Setan mengecewakan.

Aku baca novel tu dulu-dulu. Part 1, part 2 dan part 3. Diikuti dengan Katerina, cinta Kasyah selepas Ayu.

Dalam novel, Lagenda Budak Setan merentasi beberapa zaman - sekolah menengah, uni years dan alam pekerjaan. Terlalu banyak peristiwa menarik untuk dimasukkan ke dalam filem yang hanya makan masa sejam lebih. Tak dinafikan, masa yang pendek tu sangat terhad dan tak cukup untuk aku betul-betul nak feel cerita tu. You know, macam speed movie gitu. Tapi tak mengapa, saya memang follower karya Akashah. Tak de ke nak buat cerita Hikayat Cinderella? Tu AA punye novel gak :)

Dan, penyelamat cerita tu - pelakon yang sedap mata memandang dan juga lagu. Lagu yang sangat indah dan sedap. I bet tu penyanyi Indon yang nyanyi.

Last but not least, kalau diadakan dalam bentuk drama siri (macam I Am Not Single & Adamaya), Lagenda Budak Setan akan lebih menarik sebab banyak masa dan ruang untuk bercerita :)

6 comments:

Kancilbiru said...

yer aku setuju buat drama siri walaupun tak p tgk lagi LBS tu...hehe

syuhada said...

nak pergi tengok jugakkk... huhu..

BeMiE said...

lum tgk lgi.. huhuh

Anonymous said...

salam..dah tengok semalam..btul u ckp...speed movie...tak ckup masa tuk hayatinya...dialog pun macam ada yang tak kena je kan...ermm...tp part lagu...best..cuma kadang2 tgh layan2 lagu..tiba2 berhenti cm tuh je..huhu..

~shanaz~

Anonymous said...

betul! kalo buat series lg best..cite kelam kabut aku mcm terkejut tetiba dah abes..kejap nye?

tp aku rasa mcm bosan sbb cite kejar masa yg kelam kabut..

Wafaa said...

director atau penulis script dia tak leh kelentong follower buku tu kekekeke.. scene yg best banyak tak masuk. tapi tak pe, dah cecah juta-juta dah aku dengar. good.