Monday, July 05, 2010

I can call this crazehhh

Hari terakhir kerja Jumaat lepas, balik kerja 5.30 p.m. Fetch Iman dan buat aktiviti biasa. BBC, masak, dan lain-lain. Widely awake until Subuh the next day. Baru nak lelap mata, Iman pulak bangun. Tidur for 1 hour, bangun pukul 7 a.m sebab nak siapkan sarapan untuk husband. Kena kerja pulak hari Sabtu. Off he went, Iman pulak mengamuk nak ikut. So, kami bersiap dan drove to Ikea. Reached there at 9 a.m. Aku rasa dah macam tak betul dah tapi body system masih lagi boleh bertahan.

Iman slept from Bandar Utama all the way to rumah. Felt asleep in standing position lagi.

Sampai rumah, ingat nak join Iman tido tapi I on the lappy and continue with BBC clip # 200. Ada lagi 60++ to go. A while after that, datang pulak orang nak baiki ceiling.

Yada yada... masak semua. Petang tu, tertido kejap dalam 45 min. After that sambung BBC and manage to finish up until clip #268. Malam kami ke s.Alam, reached home half game Brazil kena penyek ngan Germany. Then, stay up sampai Spain vs Paraguay habis. Tido dari lepas subuh (again) sampai kol 10.30 a.m Haha.. amik kau. 4 jam aje tapinya.


Dan malam tadi, Iman merajuk dan dia tertidur dalam bilik, atas katil, di celah-celah bantal. Merajuk sebab aku tak bagi dia main laptop. Bukan tadi bagi apa, dah pasang klip budak mana tah gelak-gelak (downloaded from youtube macam biasa), tapi tangan dia dok ketuk-ketuk keyboard macam main piano. Lepas Iman tidur, lepak ngan husband depan tv. Ada pulak cite hantu Indon. Tah camane tah aku boleh tertido. Dalam pukul 10.45 kot.

Dan aku bangun pukul 3.45 a.m. Tido la dalam 5 jam. Lepas tu, langsung tak boleh tido, jadi aku buat kerja rumah dan tengok BBC lagi sekali. Siapkan bekal Iman & husband, lipat baju bagai.

Total aku tido dari lepas kerja hari jumaat lepas sehingga hari ini, 10 jam 45 min.

This is me, bila addicted dengan satu-satu benda ~ buku or movie/drama series. Janji aku happy, rumah in control, anak & laki dapat makan, I am okay with that.

3 comments:

syuhada said...

conclusionnya, BBC BBC BBC (after all the wajib tasks) :) memang supermom la wafaa. bila addicted memang macam ni.. aku pun sama bila dah addicted. hehe

efa fairuz said...

gile ahh pn wafa..bole tak tdo ek.. kalau saye mau pengsan n supercrancky.. mak yg cranky anak tak.. huhu :p

Anonymous said...

haha..gile addicted..tp sib baik sumer under control. syabas! :D