Tuesday, February 01, 2011

Superhero

Kali pertama (tak sure kalau kat rumah babysitter dia pernah tengok) Iman tengok Ultraman kat tv adalah pada 31hb Dec. Kemudian, beberapa minggu lepas, aku kena pow belikan Iman patung Ultraman yang besar la jugak. Layankan aje la sebab dia tak ada patung Ultraman. Then bila nak buang kotak patung tu, Iman tak bagi. Dia jumpa pulak kotak (lebih kepada kertas) kat dalam bilik stor. Diusungnya keluar dan jadi salah satu mainan dia. Nak menambahkan lagi perasa kepada demam Ultraman, suami downloadkan game psp Ultraman untuk Iman. So sekarang, bila sampai rumah (lepas aku jemput Iman dari rumah babysitter), Iman akan tanya "Ibu, ane pp?" (Ibu, mana psp. Psp jadi 'pp). LOL.

Come to my surprise, dia kenal la pulak Ben10. Kebetulan kami ada 1 selimut Ben10 dan 1 comforter Ben10. Kat rumah tak pernah buka kartun Ben10 tu sebab aku tak tengok Ben10. Satu hari tu, Iman yang tengah main2 remote tetiba tertukar ke channel yang ada kartun Ben10. "Ibu, Ben10." Dah upgrade dari sebut "aten" kepada "ben-ten". Good job. You are improving. So now, nampak sekecik2 sticker Ben10 atau orang pakai baju Ben10 kat tepi jalan (dan Iman dalam kereta) atau baju-baju Ben10 yg ada jual kat Jusco, mula la dia mintak nak Ben10. Lucky we still can distract him with other things. Kalau tak boleh, habis la.

Ultraman pon tengok movie

Dalam fikiran Iman sekarang "Laptop ada Ultraman"

Pemilik baru PSP. Budak2 zaman sekarang.

1 comment:

Miss Syida said...

mmg, bdk2 zaman skarang. adik aku pn asyik ps, ultraman, ps. ben10 dh kurang skit.