Thursday, June 23, 2011

Upin Ipin dan Ultraman VS tomato

Selasa ada pasar malam Sri Manja. Aku suka pasar malam tu sebab hampir 80% peniaga adalah Melayu. Dan kat sana ada gerai jual nasi kerabu sedap. Dan tak lupa juga ada gerai jual bawang cantik. Aku sangat kisah dengan bawang merah dan bawang besar. Kalau bawang tak cantik dan size dia aku tak suka, mood nak masak tu boleh lari. Jadi, memang aku tak suka beli bawang kat Giant ka, Tesco ka, Carrefour ka. Sebab kat hypermarket biasanya dia dah siap pack, so tak boleh pilih-pilih.

Ok, ini bukan cerita bawang. Selasa lepas aku hanya bawa RM20. Niat hanya mahu beli nasi kerabu, bawang, sayur sikit dan apple. Gerai pertama adalah gerai nasi kerabu. Gerai kedua adalah gerai buah. Dan aku pon jalan kaki ke kereta dan cadang mahu singgah beli bawang dan sayur (gerai depan-depan je). Tapiiiiii aku terberhenti dekat gerai jual buku. Ada buku sticker Ultraman dan Upin Ipin. Gulp... duit kurang RM10 ni. Kira-kira duit, aku bayar RM5 untuk dua buku tu.

Lalu gerai bawang dan pandang je bawang. Berkira-kira untuk hantar barang ke kereta dan ambik duit lagi. Tapi kena tahan nafsu sebab sekelip mata boleh habis RM50 tu. Ish.. tak boleh jadi, aku ambik bawang merah sikit dan mintak adik gerai tu timbang. Hihiii nasib baik RM1.50 je. Dan pandang ke gerai sayur, say bye-bye to tomato yang sangat cantik dan menawan itu. Terpaksa lupakan tomato itu.

Aku terus drive ke tempat Iman. Bila ambik Iman, aku bagitau dia "Iman, ada buku kat depan". Dia pon jenguk ke seat depan dan tersengih. Bila tengok dia happy tersengih-sengih, langsung lupa tomato cantik itu.

Aku rasa kalau dah namanya 'ibu', akan utamakan anak. Walaupon terpaksa ikat perut, janji anak cukup makan.

Err macam dah lama tak tulis entry panjang. Kita sudahi dengan gambar terbaru anak bujang dan buku Ultraman & Upin Ipin. Sekian.

No comments: