Tuesday, September 20, 2011

Gembira

Early entry. Sementara masih di rumah. Ye, memang lambat pergi kerja. Semuanya sebab tengah nak tunggu makanan yang dipanaskan sejuk sebelum masuk peti ais.

Tidak boleh untuk tidak mengatakan yang aku happy dengan kehidupan sekarang. Not that sebelum ni tidak happy tapi sekarang upgrade sikit tahap gembira itu.

Gembira dapat melakukan hobi ini kembali. Dah lama tinggal. Kerana 2 buah novel yang dipinjam dari suami officemate (ye, suami) aku telah dibawa kembali ke dunia aku sendiri. Kalau sebelum ni aku hanya membeli karya Ahadiat Akasyah, kali ni aku menambah koleksi penulis lain - Aisya Sofea dan Siti Rosmiza. Ye, dulu aku menolak 100% untuk membeli karya orang lain selain AA sebab aku terlalu suka cara AA menulis. Simple. Tak berbunga-bunga. Senang cerita, tak jiwang. Sekarang, aku suka dengan storyline SR. Tak sangka, aku dah buka hati untuk penulis lain. Hahaha.. buka hati? Sebelum ni, aku banyak baca karya AS. Pinjam orang punya je. Kerana Adam & Hawa, aku buka ruang untuk aku baca karya-karya dia yang lain. Not bad. Dan, setelah dikongsi di Facebook, kawan, Aidat, recommend aku untuk baca karya Anis Ayuni. Baiklah kawan, nanti aku beli. Wah, tak de pinjam-pinjam, beli terus.

Tumpang rak buku Iman. All are mine, except for no 2 and 3 from left. And of course the flash cards. Haha. Itu anak punya. Koyak rabak.


Dan aku gembira, permata hati akan menginjak ke usia 3 tahun. In 2 weeks time. He developed so well. Hampir hilang baby talk. Tinggal lagi 20% kot. Walaupun mendapat soalan pedas seperti "Eh, dah lama kawin pon anak sorang je?" macam la jadi kudis pada aku. Kang jawab secara kurang bijak "Eh suka hati aku la. Kau ke yang bayar semua expenses anak aku?", kang ada yang tarik muka masam. Jadi, elok lah aku diam dan sengih je. Hanya Allah swt yang tahu. Lebih baik doakan kami murah rezeki dan dipermudahkan segala urusan. Kan lebih baik.


Baiklah. Itu sahaja. Entry supaya blog ini tidak bersawang. See you when I see you. Hugs!

2 comments:

efa fairuz said...

kejap je rasa iman dah nak masuk 3 thn.. ingat lagi dulu baca entry iman baru lahir.. how time flies ;)

Wafaa said...

ye, sangat cepat tik tok tik tokkk. tiba2 dah rasa kena fikir tambah anak.