Tuesday, March 20, 2012

Hello!!

Pheww. Fuh fuh.. tiup debu.

Last post was Nov 2011? Bukan berhabuk dah ni. Ini dah macam penuh dengan sarang labah-labah.

Terlanjur aku dah bangun pukul 1 tadi, aku buat kerja sikit. Dah jadi macam habit - tidur awal dan bangun time-time macam ni. Sementara tunggu program tengah update status, tergerak hati nak jenguk blog. I do miss this but I've lost my blogging mojo. Tweet a lot sampai tak ada benda nak cakap kat sini. Actually ada tapi entah. Haha.

Salah satu benda tu, aku rasa kesal sikit sebab tak dapat buat current pregnancy story kat mana-mana. Yes, we are 21 week pregnant and expecting 2nd child. 1st time aku announce kat public selain twitter. hahahaaa.. #bajetretis. The EDD is in July. Yaaa.. July which is equal to fasting month. Hamikk.. dah 4 tahun puasa penuh, tahun ni, rasakannn..

Sehingga sekarang, baru 3 kali checkup. I should make an entry. At least I wrote somewhere.

Iman sekarang dah 3 tahun 5 bulan. Tak melebar tapi meninggi. Tak tahu macam mana nak melebarkan dia. Ikut gene aku, memang senang je nak melebar. LOL.

Oh ye. Aku dah tak hantar Iman ke rumah pengasuh. Ended the journey with bitter story. Lesson learnt. Sekarang, Iman dah masuk pre-school dan habis school dia terus stay kat day care sana. Alhamdulillah, I've made a good decision. He developed his social skill well. Yang tu tak payah masuk school pun dia dah pass. Alhamdulillah. Memandangkan kami suami isteri kerja dan kat rumah banyak gadget yang me'lagha'kan dia, jadi salah satu harapan, agar dia belajar sesuatu dan improve sesuatu. Syukur Alhamdulillah, lepas school, dia join kelas mengaji (Qiraati). Actually aku tak register pun untuk kelas tu tapi sebab sekolah tu ada buat kelas mengaji untuk budak-budak besar, maka yang daycare ni pun join sama. Tapi selalu jugak dapat report dari nanny dia "Hari ni Iman tak nak mengaji, dia main". Haha.. sengih je la aku. Aku suka school tu sebab dekat dengan rumah. Environment dia pun ok. Iman pun happy (sampai kadang2 malam mintak nak gi school. Tanda kuat main) Tapi, kalau rezeki pindah Bandar Puteri tahun ni, boleh tak nak nangis? Haha. Kalau pindah, we have to go through the orientation again for Iman to adapt to new environment, new school, new teachers, friends.

Eh dah melalut. Esok kerja. Confirm ting tong kepala pagi karang. Aku tinggalkan entry pertama untuk 2012 ini dengan gambar baby baby aku.

Assalamualaikum.


5 comments:

efa fairuz said...

iman dah big boy! wahh teringat dulu baca your entry masa bersalinkan iman.. hehehe..

syuhada said...

aku jarang jugak kat twitter skrg, termiss the announcement. anyway, tahniah~~ ^__^ take care ya~

Anonymous said...

Yes, sgt berabuk. Been wondering where hav u been. Blame me for not twittering. Huhuhu

Eliss said...

congratz dear..jelez :(( aku ni tak lekat2 lepas ectopic hari tu..kurang berusaha agaknya :p

Wafaa said...

Wahh ada lagi yang sudi menjenguk. Terima kasih :-)